חיפוש באתר
בית דפוס דיגיטלי One Print - שירותי דפוס והדפסות דיגיטליות
יצירת קשר עם וואן פרינט בית דפוס דיגיטלי

בלוג

מה הוא דפוס דיגיטלי?

מה הוא דפוס דיגיטלי?

מה הוא דפוס דיגיטלי?

כיום המונח "דיגיטלי" ואפילו דפוס דיגיטלי שגור אצל לא מעט אנשים, אך מה באמת מסתתר מאחוריו לא כולם יודעים, גם אם הם נוהגים לשלב אותו במגוון שיחות, וגם אם באופן כללי ברור שמדובר בשיטת דפוס מתקדמת. על כן אם מבקשים ליישר קו פעם אחת וכפי שצריך, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא, ולו על עבור הפעם הבא שיעלה הצורך בדפוס, או שתקלעו לשיחה בנושא, כך שתבינו במדויק במה דברים אמורים.

דפוס ישירות מהקובץ

אם כן מהו דפוס דיגיטלי? ובכן הדפסה דיגיטלית מאפשרת להדפיס מוצר מוגמר ישירות מהקובץ, או מכל מקור דיגיטלי אחר (למשל ישירות מהמצלמה הדיגיטלית), כאשר הדפוס עצמו עשוי להתאפשר הן ע"י מדפסת הזרקת דיו והן ע"י מדפסת לייזר, כאשר גודל הפורמט אינו מהווה פונקציה, ולו כי גם ניתן לשלוח לדפוס פורמט רחב.

דפוס דיגיטלי – יתרונות השיטה

ראשית יש לציין שכל עוד מדובר במיכון מתקדם, הרי שהדפסה דיגיטלית (הן באמצעות מדפסת לייזר והן באמצעות מדפסת הזרקת דיו), תימצא איכותית ומדויקת. כמו כן שיטה זו אינה מצריכה שילוב של כוח אדם או עבודות הכנה מורכבות, ועל כן ניתן לחסוך את ההתעסקות שמסביב, כך שהרווח יבוא לידי ביטוי הן מבחינת זמן והן מבחינת עלויות. כמו כן באמצעות שיטה זו ניתן להתאים ולערוך שינויים באופן מהיר, ובגדול כל עוד מדובר בכמות קטנה, הרי שמדובר בשיטה חסכונית.

מצע ודיו

ניתן ליצור דפוס דיגיטלי על גבי מגוון ניירות, אך גם על מגוון מצעים נוספים. כך למשל ניתן לבחור להדפיס על בד, קנבס, חומר סינטטי כגון ויניל וכדומה, ואף ניתן לסיים את ההדפס עם גימור של למינציה. כמו כן מבחינת דיו נציין שהוא מכיל שני חומרי יסוד אשר משפיעים באופן ישיר על איכות ההדפסה, כלומר בהתאם ליחס של שני המרכיבים (ממס וצבען) תושפע האיכות. עוד נציין שניתן למצוא דיו שמבוסס על מים, דיו שמבוסס על ממסים אורגניים, די שמבוסס על שמן, די שמבוסס על כימיקלים וכדומה, כאשר כל סוג דיו מותאם לטכנולוגיות אחרות של מדפסות.

קיצור זמנים

אחד המאפיינים שיותר מזוהים עם דפוס דיגיטלי נוגע לקיצור הליכים. עם זאת, יש לציין שלמרות שניתן בלחיצת כפתור לשגר קובץ דיגיטלי לדפוס, עדיין יש צורך בצוות מקצועי שיעמוד מאחוריו (למשל עבור הצורך להבליט צבעים), ויש צורך במערכת מדפסות איכותיות שתדע להפיק תוצאות איכותיות. מכאן שאם משלבים בין בית דפוס איכותי לבין השיטה הדיגיטלית, ניתן לקבל נוסחה מנצחת.

הדפסה דיגיטלית מתייחסת לתהליך של שכפול תמונות, טקסט או עיצובים מקבצים דיגיטליים ישירות על גבי משטחים שונים, כגון נייר, בד, פלסטיק ועוד. בניגוד לשיטות הדפסה מסורתיות, הכוללות תהליכים מכניים או כימיים, הדפסה דיגיטלית מסתמכת על טכנולוגיה דיגיטלית להעברת דיו או טונר על המדיום הרצוי.

בהדפסה דיגיטלית, התמונה או המסמך שיודפסו נוצרים לראשונה או מומרים לפורמט דיגיטלי באמצעות תוכנת מחשב או מכשירי סריקה דיגיטליים. קובץ דיגיטלי זה נשלח לאחר מכן למדפסת דיגיטלית, המפרשת את הקובץ ומעבירה את הדיו או הטונר אל משטח ההדפסה.

ישנם מספר סוגים שונים של טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית, כל אחת עם המאפיינים והיישומים הייחודיים לה. כמה שיטות הדפסה דיגיטלית נפוצות כוללות הדפסת הזרקת דיו והדפסת לייזר.

הדפסת הזרקת דיו נמצאת בשימוש נרחב בדפוס דיגיטלי ופועלת על ידי הנעת טיפות דיו על משטח ההדפסה. זוהי שיטת הדפסה רב-תכליתית וחסכונית המתאימה למגוון רחב של חומרים, לרבות נייר, קנבס וסוגים מסוימים של טקסטיל. מדפסות הזרקת דיו יכולות לייצר הדפסים באיכות גבוהה עם צבעים מרהיבים ופרטים עדינים.

הדפסת לייזר, לעומת זאת, משתמשת בקרני לייזר כדי להעביר טונר על משטח ההדפסה. הוא נמצא בשימוש נפוץ בסביבות משרדיות וידוע במהירויות ההדפסה המהירות ובאיכות הטקסט החדה שלו. מדפסות לייזר משמשות לעתים קרובות עבור מסמכים, פליירים וחומרים כבדי טקסט אחרים.

הדפסה דיגיטלית מציעה מספר יתרונות על פני שיטות הדפסה מסורתיות. היא מאפשרת זמני אספקה קצרים יותר, מכיוון שאין צורך בתהליכי התקנה והכנת לוחות ארוכים הנדרשים בהדפסה קונבנציונלית. הדפסה דיגיטלית מאפשרת גם הדפסה לפי דרישה, מה שאומר שניתן לייצר הדפסות קטנות או אפילו הדפסות בודדות בצורה חסכונית. זה מועיל במיוחד עבור הדפסה אישית, כגון חומרי שיווק מותאמים אישית או הדפסות תמונות אישיות.

יתר על כן, דפוס דיגיטלי מציע גמישות רבה יותר ואפשרויות התאמה אישית. זה מאפשר הדפסת נתונים משתנים, כאשר כל פריט מודפס יכול להיות מותאם אישית עם מידע ייחודי, כגון שמות, כתובות או תמונות. זה הופך את הדפוס הדיגיטלי לאידיאלי עבור מסעות פרסום בדיוור ישיר, הזמנות מותאמות אישית ומאמצי שיווק ממוקדים אחרים.

בסך הכל, הדפוס הדיגיטלי חולל מהפכה בתעשיית הדפוס על ידי מתן פתרון דפוס נגיש, יעיל ורב-תכליתי יותר. היכולת שלה לייצר הדפסות באיכות גבוהה לפי דרישה, עם אפשרויות התאמה אישית, הפכה אותו לבחירה פופולרית עבור עסקים, אנשים פרטיים וארגונים בכל הגדלים.

עוד מאמרים בנושא

דילוג לתוכן