חיפוש באתר
בית דפוס דיגיטלי One Print - שירותי דפוס והדפסות דיגיטליות
יצירת קשר עם וואן פרינט בית דפוס דיגיטלי

בלוג

איך בוחרים נייר מכתבים?

איך בוחרים נייר מכתבים?

איך בוחרים נייר מכתבים?

אומנם נייר מכתבים הנו "רק" נייר, אך יחד עם זאת הוא משאיר רושם על הלקוחות, הוא עשוי להוות פרסומת סמויה, הוא נשלח למגוון ספקים והוא מלווה את העובדים לאורך כל יום העבודה. על כן אם אין לזלזל בבחירת נייר המכתבים, אלא יש לשאוף לכך שהוא יעזור לכם כבית עסק להפיק ממנו את המרב. מכאן שניתן ואף רצוי לבחון את סוג הנייר, את עובי הנייר, את גוון הנייר וכמובן שגם את הגרפיקה שמופיעה עליו.

קבלת החלטות ראשוניות

כאשר עסק עושה שימוש בנייר מכתבים, הוא בעצם נוקט עמדה שאכן מדובר בבית עסק איכותי אשר לוקח כל פרט באופן רציני. מכאן שאם מבקשים ליצור נייר מכתבים, יש לקחת את הפלטפורמה הבסיסית, (לרוב נייר חלק בגדול של 21/29.7 ס"מ) ולהתחיל להבין מה מבקשים שהתוצר המוגמר ישדר, כיצד מבקשים שהוא יראה וכדומה, כאשר יש לקחת בחשבון עבור אלו פעולות האו עתיד לשמש, מהו אופיו של קהל היעד שאמור לבוא עמו במגע, האם מבקשים שהוא יודפס רק מצד אחד, איזה מידע מבקשים שיופיע עליו וכדומה.

נייר מכתבים

בחינה עיצובית

לאחר שמסיימים את הסקירה הראשונית, מגיעים לשלב שבו יש לפרוס את המסקנות על גבי הנייר, כאשר פה יש לשקול לכלול פרטי התקשרות כגון שם העסק, לוגו, טלפון, דוא"ל, אתר ואף מספר מילים כלליות, כאשר מנקודה זו יש להתחיל לבחון האם מבקשים למקם את כלל המלל בתחתית הדף ואת הלוגו למעלה, האם מבקשים למקם הכול למטה, האם מבקשים לשלב קו מאויר בצד, האם מבקשים להטמיע תמונת רקע על פני כל הדף וכדומה. כלומר יש שלל אופציות, וכל עוד פונים לגרפיקאי מנוסה, הרי שתוך זמן קצר ניתן לבחון מגוון אופציות.

עיצוב נייר מכתבים

בחירת סוג הנייר

בעולם הניירות ניתן למצוא היצע מרשים של סוגים. כך למשל ניתן למצוא נייר נטול עץ, נייר כרומו, נייר ממוחזר, נייר בעל גוון פנינה ועוד. חשוב להבין שכל סוג של דף משדר משהו אחר, ואף יש ניירות שיהיו משמעותית יותר יקרים מהנייר הבסיסי. על כן יש להבין האם שווה להוציא יותר ובמקביל יש לבחון מה משיגים בתמורה. כמו כן לא פעם ניתן למצוא ששווה לרכוש שני סוגים שונים של נייר מכתבים, ולו על מנת שסוג אחד יהיה פשוט וחסכוני עבור שימושם היעיל של העובדים ואילו הסוג השני יהיה יותר יוקרתי, ולו על מנת להשאיר רושם על הלקוחות.

עוד מאמרים בנושא

דילוג לתוכן